Ga naar de inhoud

Wachtwoord herstel

Nieuwe manier van wachtwoord herstel

We gaan binnen PSW een nieuwe manier gebruiken voor wachtwoord herstel: Self Service Password Reset (SSPR).
SSPR is een hulpmiddel dat het mogelijk maakt om je wachtwoord, geheel zelfstandig, opnieuw in te stellen.
Je moet hiervoor eenmalig enkele authenticatie methodes instellen, waarin je zelf je gewenste gegevens kunt invullen (denk aan een 06 nummer of een email-adres).
Je kunt dan ten alle tijden je wachtwoord opnieuw instellen, zonder tussenkomst van het Servicecenter; je kunt dan zelfs je wachtwoord opnieuw instellen als deze al verlopen is (ook in de avond of het weekend).


Wanneer beginnen we?

In de komende weken zal de uitrol plaatsvinden, verdeeld over een aantal groepen:

  • Zodra het geactiveerd wordt krijg je bij de eerstvolgende keer dat je inlogt de Microsoft melding met “er is meer informatie nodig” (zie bijlage);
  • Daarna doorloop je de stappen om de authenticatie methodes (jouw ‘controlegegevens’) in te stellen die je kunt gebruiken om je wachtwoord te herstellen;
  • Is dit gebeurd, dan kan je vanaf dat moment je wachtwoord herstellen op ieder gewenst moment;
  • Er worden ook 2 tegels beschikbaar gesteld in de PSW-portaal, om deze stappen te doorlopen;

 

Wat betekent het voor mij?

Je gebruikt vanaf de aankondiging de nieuwe wachtwoord herstel methode. Je stelt de methode in en kunt weer verder met je werkzaamheden, al met al kost het je max. 15 minuten om de nieuwe methode op je wachtwoord te herstellen in te stellen:

  • Je configureert de manieren waarop je je wachtwoord opnieuw kunt instellen en vanaf dat moment kan je altijd, ook al is je wachtwoord verlopen, een nieuw wachtwoord instellen;
  • Verder verandert er niets aan de manier waarop je werkt, dat blijft zoals je altijd gewend bent te werken;

En als ik een probleem heb met de nieuwe wachtwoord herstel methode, kan ik dan nog wel ergens terecht?

Uiteraard kan je altijd via de voor jou bekende manieren contact opnemen met het Ictivity Servicecenter voor vragen over bijvoorbeeld de handleiding of als je ergens tegen aan loopt:

  • Via de Self Service Portaal;​
  • Mailen naar servicecenter@ictivity.nl;
  • Of bellen met het Servicecenter via het bekende nummer;

De eenmalige instelling gedaan?

Dan geldt vanaf nu:

Wachtwoord vergeten?

-ga naar psw.omniaportaal.nl

-druk op ‘wachtwoord vergeten’ en herstel ’t zelf!